poniedziałek, 20 grudnia 2010

tevin campbell - uncle sam

utwór z drugiej płyty Tevina Campbella, kolejnej gwiazdki contemporary r&b. gwiazdki, która pewien umiarkowany sukces odniosła, tzn nagrała w latach dziewięćdziesiątych cztery uznane albumy, w tym dwa platynowo sprzedane. dziwnym to nie było, gdyż Campbell miał wsparcie najlepszych. przy debiucie pracowali z nim Quincy Jones (!), Al B. Sure (pisałem o nim niedawno, jako o jednym z pionierów odświeżonego r&b), Narada Michael Warden (autor przebojów Whitney Houston), zaś przy widocznym powyżej "I'm Ready" pomogli mu też Babyface i Prince (!x2). ten ostatni jest współautorem new jack swingowego, utrzymanego w stylistyce militarnej, "Uncle Sam", mojego faworyta jeśli chodzi o twórczość Tevina. jak na taneczny numer bardzo dosadny i mocny w warstwie tekstowej, zwracam tu uwagę na rapową zwrotkę

4 komentarze:

  1. Chojny, jest szansa na jakieś Twoje TOP 10 (albo ileś tam) płyt ever?

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nie jestem gotów, ciągle odkrywam genialne rzeczy które zaburzają i odmieniają mój muzykoświatopogląd. ale mam prywatne top 10 hip hopu, które raczej już się nie zmieni, bo wszystko co chciałem znać już znam:

    1. enter the wu tang: 36 chambers (wu-tang clan)
    2. ready to die (notorious b.i.g.)
    3. speakerboxxx/the love below (outkast)
    4. whut? thee album (redman)
    5. life after death (notorious b.i.g.)
    6. chronic (dr dre)
    7. the marshall mathers lp (eminem)
    8. paid in full (eric b & rakim)
    9. tical (method man)
    10. dogg food (dogg pound)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hip-hopu to jadę sobie z listą Digitala, bo mamy podobny gust. Chodzi mi bardziej o funk i te blogowe klimaty, bo jest tu sporo fajnych kawałków, a z tych około hip-hopowych klimatów znam kilka najważniejszych płyt i to tyle.

    OdpowiedzUsuń
  4. hmm to w takim razie z blogowych klimatów moje top 10 NA TĄ CHWILĘ:
    1. stevie wonder - songs in the key of life
    2. prince - purple rain
    3. marvin gaye & tammi terrell - united
    4. gil scott heron - pieces of man
    5. marvin gaye - i want you
    6. curtis mayfield - curtis
    7. funkadelic - uncle jam wants you
    8. parliament - osmium
    9. rufus - rags to rufus
    10. ohio players - honey

    OdpowiedzUsuń